sunnuntai 2. lokakuuta 2011

Junailua

  Tässä viime talvena tuli uudelleen tutustuttua VR:n toimintaan, kun auto oli korjaamolla. Kielikylvyn sai viimeistään Kilon kohdalla, kun Kirkkonummen suunnasta tuli aamuisin. Iltapäivällä kansainvälinen meno alkoi jo lähtöpaikasta. Tuli melkein opittua mm. somaliaa, venäjää, kiinaa, japania, pakistania ja muutamaa muuta.
  Kyllä melkein nauratti muutamaan otteeseen kun kuunteli epämääräisiä kuulutuksia, syistä miksi junat olivat myöhässä. Tosin kerran konduktoorilla välähti ja toi iltapäivään piristystä: Poikkeuksellisesti olemme nyt aikataulussa, mutta jatkosta ei ole tietoa vielä. Ja myöhästyihän sekin juna loppujen lopuksi aikataulustaan.

  Näin talven kynnyksellä on taas alkanut spekulaatiot, että pysyvätkö junat aikataulussa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/vr-toimitusjohtaja-sunnuntaisuomalaisessa-valtion-pihistely-suurin-syy-ongelmiin/art-1288417900274.html

  Paskan marjat sanon minä, että rahan puute on syy ongelmiin. On vaan VR:n porukoilla niin käsittämättömän hyvät edut ja helvetin huonoja tekijöitä, että normikansalinen kun tietäisi niin päitä alkaisi putoilla.  Paskapuhetta on valtion leivän kapeudesta tai siis jos katsotaan pohjapalkkaa niin saattaakin olla. Mutta kaikenmaailman lisät tuovat palkkaan helvetinmoisen korotuksen. Ei talkkarikaan panisi pahaksi, jos 6 viikon kesäloman voisi pitää täydellä palkalla.

 Mutta VR harrastaa myös rantaruottalaisten sortamista, eipä ole näkynyt rantaradalla uusimpia lähijunia käytössä. Olisi siinä Thors:lla ( rkp ) ryhdistäytymisen paikka. Talkkarin epävirallisen laskennan mukaan yli 50 %  rantaradan käyttäjistä on jotain muita kuin suomen kansalaisia, niin myös tasa-arvoministeri Wallin ( rkp ) ei ole tehtäviensä tasalla. Kyllä se on niin väärin että.