sunnuntai 15. tammikuuta 2012

13, perjantai ja pohjakosketuksia

 Tuo kahden asian yhdistäminen siis tuottaa onnettomuuksia, ainakin Välimerellä, perjantai ja luku 13 ei oikein natsaa siellä. Italiassa mikä ei lienee yllätys, on Euroopan yleellisemmäksi tituleerattu risteilyalus vetänyt oikein huolella kiville. Ja jälleen on lehdet vedätelleet kunnon otsikoita, itsestään selvistä asiosta.
 Esimerkiksi: Haverilaivan matkustaja: Lapset pelkäsivät kuollakseen. Talkkari voi ihan kolmen lapsen isänä kertoa, että totta helvetissä lapset pelkäävät kuollakseen, kyseisenlaisessa tai pienenmässäkin pohjakosketuksessa.
 No, tämän suuren uutisen vuotanut julkisuuteen oli vain ruotsalainen toimittaja Jan Moisander, itsellään ja muijallaan kumminkaan ei ollut mitään ongelmia kuulemma.

 Tosin täälläkin suunnalla on käynyt jonkinmoinen haveri, sillä Viking Isabella on tuuli tuupannut laituria päin, ja ei niin yllätyksellisesti . . . Ruotsissa. Kaippa paikalliset lehdykät siellä ovat revitelleet tästäkin katetta itselleen.

  Talkkarilla on ihan omakohtaisia kokemuksia ns. suuronnettomuudesta vuonna 1978. http://fi.wikipedia.org/wiki/Viikinki_%28moottorivene%29
Tuli silloin suoritettua kansalaisvelvollisuutta ja Talkkari kun vahtivuorossaan huomasi ensinmäisen hätäraketin, niin toimi koulutuksensa mukaisesti. Jo silloin tuli erittäin nopeasti selväksi, että kun talkkarilla ei ollut rautaa riittävästi kauluksissa, niin vituiksihan meni se palastusyritys . . . Kovimman kautta vaan ollaan sitten opittu, että miten todellakin tulisi toimia. Samaisena kesänä Talkkarin varusmiekaverit kertoivat, että merivartioston ukoilla oli kovempi viinapää, kuin intin upseerella. Merivartioston väki kun pystyi kontaamaan kuilulleen, mutta upseerit olivat sammuneet juhlapaikalle. Tosin kiinnitysköysien kanssa meni vähän sekaisin, kun vahingossa irroittelivat linnakkeen yhteysveneen epähuomiossaan laiturista, tosin pojat ehtivät hätiin ennekuin starttasivat omalla paatillaan liikenteeseen.